Microsoft is bezig met het uitrollen van de veelgevraagde nieuwe Share to Teams functionaliteit in Outlook. Met deze knop kun je in een handomdraai e-mails vanuit Outlook in een Teams kanaal of chat plaatsen of een nieuwe chat starten.
Hoe het werkt
In Outlook on the web, Outlook for Windows en de nieuwe Outlook for Mac (preview) is er een knop bijgekomen genaamd Share to Teams:
Na het klikken op deze knop krijg je de mogelijkheid om de naam van een persoon in te tikken waarmee je een chat wilt starten over de geselecteerde e-mail, of je voert de naam van een bestaande chat of kanaal in.
Je kunt zelf nog een bericht intypen en er voor kiezen om ook eventuele bijlagen die bij de e-mail zitten op te slaan bij het bericht in Teams.
Na het klikken op Share wordt de mail gepost in Teams en ziet dit er zo uit:
Op deze manier kan er direct een discussie worden gestart in Teams over deze e-mail. Best een handige functie!
Toch uitzetten?
Deze feature zal standaard geactiveerd worden voor alle klanten. Wil je dit tóch uitzetten voor jouw gebruikers dan zal er een PowerShell script gedraaid moeten worden. Dit moet gebeuren per gebruiker. Je kunt het script periodiek draaien om deze feature uit te zetten bijvoorbeeld in het geval van nieuwe gebruikers. Meer informatie vind je hier.
0 reacties